donderdag 18 november 2010

"Meestal begin ik een kostuum met een plaatje of een tekening. Dit keer was er eerst de stof..."

"Meestal begin ik een kostuum met een plaatje of een tekening. Dit keer was er eerst de stof: zwart/witte fleece met spinnenwebjes er op. Geweldig voor een kruippakje voor Jeroen!
Om te zien hoe zo'n kruippakje nu eigenlijk in elkaar zit, ben ik op internet gaan kijken. Natuurlijk vind je dan wel wat in babymaten. om het principe te begrijpen, knip ik de getekende stukjes uit.
Dan moet je het baby-patroon "vertalen" in grote-mensenvoeten - vandaar dat ik Bob's (Wanja's echtgenoot, Red.) voeten omgetrokken heb.
Als het patroon van de voetjes klaar is, is de rest van het patroon een makkie. Wel ff een extra stukje in de mouw omdat de stof nogal dik is. Anders kan Jeroen zijn armen niet bewegen." Door: Kostuumontwerpster Wanja Vermolen Sala
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten